KERKDEURCOLLECTE MET PINKSTEREN, AAN HET EINDE VAN DE WEEK, VOOR DE NEDERLANDSE MISSIONARIS

In de week voor Pinksteren wordt jaarlijks bijzondere aandacht besteed aan de Nederlandse Missionarissen. Dit jaar heeft deze week als motto meegekregen: ‘Geloven in de ander. Ieder mens telt mee.’ Want door te geloven in de ander, scheppen we een sfeer van vertrouwen en respect. En het idee dat elk mens meetelt, herinnert ons eraan hoe we moeten zijn voor de meest kwetsbaren. Onze missionarissen en missionair werkers brengen die mooie woorden dagelijks in praktijk.
Om hen te ondersteunen en ook om het mogelijk te maken dat zij regelmatig op vakantie kunnen komen, is het doel van de collecte. Omdat ze werkzaam zijn in het buitenland is het nodig dat er in Nederland voor hen een ziektekostenverzekering wordt afgesloten wanneer ze met verlof komen.
Soms is het nodig het voor hen mogelijk te maken ook echt vakantie te houden zonder op kosten van hun familie te moeten leven. Je hand moeten ophouden bij familie of vrienden, is voor niemand fijn.
Daarom moeten we van onze werkers in de missie geen bedelaars maken. Een bijdrage aan mogelijke cursussen kan door onze gave aan de collecte werkelijkheid worden.
Uw steun bij de kerkdeurcollecte op Pinksteren maakt die hulp mogelijk. Van harte willen we die collecte in uw aandacht aanbevelen. Meer informatie vindt u in de folders die in elke kerk van ons parochiecluster te vinden zijn.
J.P. Janssen, pr.ass.