DIERENZEGENING 6 OKTOBER TE STEIN

Op 4 oktober viert de kerk de gedachtenis van de H. Franciscus van Assisi. De heilige werd in Assisi (1181/1182) geboren en stierf op 3 oktober 1226. In de omgeving van Assisi hoorde hij Gods stem, om de kerk te restaureren. Hier gaf hij gevolg aan en ging letterlijk het vervallen kerkje van San Damiano herstellen. Later begreep hij dat dit figuurlijk bedoeld was en dat het ging over de levende bouwstenen. Hij ging mensen helpen, die ziek, eenzaam en door de maatschappij buitengesloten werden.
Echter het kwam voor dat de mensen niet naar zijn preken wilden luisteren. Daarom richtte hij zich tot de dieren, die wel gehoor gaven. Tevens kocht hij dieren vrij, die gevangen zaten. Omdat hij zo’n grote voorliefde voor de natuur had en in het bijzonder voor de dieren, heeft men 4 oktober uitgeroepen tot werelddierendag.
Wij nodigen iedereen met een huisdier (uw hond of kat, cavia of rat, konijn of welk huisdier u ook hebt) uit, om op zondagochtend 6 oktober rond 11.45 uur samen te komen bij de zijingang van de St. Martinuskerk te Stein. Hier zal uw huisdier, tijdens een bijzondere gebedsdienst, gezegend worden.
Pastoor R. Schwillens