Meegaan op bedevaart naar Lourdes?

Misschien is het voor u nog een onvervulde wens om mee op bedevaart naar Lourdes te gaan. Of misschien hebt u de enthousiaste verhalen gehoord van de pelgrims die afgelopen jaren zo’ n bedevaart hebben meegemaakt.
Ook dit jaar is het weer mogelijk om in parochieverband samen naar het Maria Heiligdom in het zuiden van Frankrijk te gaan. Daar verscheen op 11 februari 1858 Onze Lieve Vrouw voor de eerste keer aan Bernadette Soubirous.
Er zijn verschillende manieren om deze pelgrimsreis te maken: met de bus, met de nachtbus of met het vliegtuig. Welke manier van reizen u ook kiest, we zijn allemaal samen tegelijk in Lourdes en nemen daar deel aan het volledig verzorgde bedevaart aanbod van het Huis voor de Pelgrim in Maastricht. De reis wordt medisch begeleid door Nederlandse artsen en een eigen pastoraal team, dat de diensten verzorgd. Naast de eigen liturgische vieringen, zoals de Heilige Mis aan de Grot, kunnen we ook deelnemen aan de vieringen, die door het Heiligdom verzorgd worden: de Internationale Heilige Mis, de dagelijkse Sacramentsprocessie en de dagelijkse Kaarsenprocessie.
De busreizen hebben als opstapplaats Maastricht, de vliegtuigen vertrekken vanaf het vliegveld Weeze, even over de grens bij Gennep. We willen deelnemen aan de bedevaart van 16-21 september 2024. Pastoor J .P. Janssen zal dan ook mee op bedevaart gaan.
We zullen vooraf voor belangstellenden een informatiebijeenkomst houden, waarna men een keuze kan maken of men wil deelnemen. Wanneer u belangstelling voor die informatiebijeenkomst heeft, of al besloten heeft deel te nemen aan de bedevaart, laat dat dan even weten aan:
Mevr. Anita Cremers tel. 046-4337105, email: anitadaemen67@gmail.com
of aan Pastoor Schwillens, tel. 046-4331328, email: pastoorschwillens@gmail.com