Aanpassing verlichting St. Martinuskerk

De verlichting in de St. Martinuskerk is vervangen door energiezuinige LED-verlichting. De cirkelvormige halogeen TL-buizen, die 15 jaar oud  zijn waren aan vervanging toe en zijn daarbij vernieuwd. Een groep vrijwilligers heeft deze niet gemakkelijke taak uitgevoerd (zie foto).  De glazen kappen zijn gelijktijdig schoongemaakt.  De keuze voor deze lampen blijkt goed te zijn geweest. De kleur van de verlichting en de spreiding van het licht is mooi en goed vergelijkbaar met de oude situatie. Als gevolg van de nieuwe lampen en door het schoonmaken van de glazen kap van het armatuur lijkt het of de helderheid van de lichtschijn is toegenomen. Deze vervanging zal uiteraard bijdragen aan een lagere energierekening.