Reliekenschrijn Kerensheide

Sinds oktober 2016 is de kerk van Kerensheide aan de eredienst onttrokken. Bij mijn komst in maart 2017 heb ik een bezoek aan deze kerk gebracht en geconstateerd dat de relikwieën nog in de altaren lagen. Al heel vlug werden deze verwijderd en hebben ze enkele maanden in de pastorie gelegen. Aan het timmerbedrijf Janssen uit de Maasband werd gevraagd om een houten reliekenschrijn met glas te vervaardigen. Deze was vorig jaar december gereed maar vanwege de kerststal nog niet in de kerk geplaatst. Na de kerstperiode is de schrijn bij het zijaltaar van de H. Martinus neergezet. Naast de relieken van de altaren zijn er ook een aantal relikwieën van andere heiligen in gelegd. Onze dank gaat uit naar de firma Janssen en de sponsoren die dit voor onze parochie mogelijk gemaakt hebben.

Pastoor Schwillens