Restauratie absis St. Martinuskerk

Op dit moment vinden restauratiewerkzaamheden plaats aan het groene stucwerk van de absis in de H. Martinuskerk. Ondanks de corona-crisis verlopen de werkzaamheden voorspoedig. Voorafgaand aan de uitvoering van het project zijn door de vrijwilligers eerst nog het hoogaltaar en het kerkorgel ingepakt om ze tegen stof te beschermen (zie beide foto’s). In week 15 is vooreerst het slechte stucwerk verwijderd door de aannemer, de fa. Lieben. Inmiddels is dat ook weer met een eerste stuclaag gerepareerd, zoals op de foto boven herkenbaar is. In week 16 komt daar de laatste afwerklaag op waarna het moet drogen. We verwachten dat Schilderwerken Pepels binnenkort aan de slag kan gaan met het herstelwerk aan de groene schildering, zodat alles uiterlijk 30 april klaar is. Omdat de St. Martinuskerk een monument is, moet hiervan melding worden gedaan aan de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.